Zengehalte

Zen_attitude_by_pickupjojo_large

Bron : www.weheartit.com

Zengehalte.  Het woord fascineert me.

Waarom?

Alvast niet omdat ik in sari door het huis loop, daarbij repetitief o mani padme … hummend. Begrijp me goed, ik heb niets tegen mijn saridragende, lopende of zingende medemens, maar het zijn stuk voor stuk kwaliteiten die me niet eigen zijn.

Wel omdat het stilaan een soort persoonsbeschrijving is geworden.

Jij hebt een hoog Zen-gehalte, klinkt het dan.

Een compliment is het alvast, maar ik ben er nog niet uit.  Hoe weet je nu of je er veel of weinig van hebt?  Heeft het iets te maken met uitstraling, met een rustgevende invloed hebben of met zenuwen goed kunnen verbergen?  Of verwijst het naar je aanpak van de dingen?

Wat denk jij?  Wie of wat is voor jou Zen?

Een gedachte over “Zengehalte

Geef een reactie

