Perfect

i like to like you

Bron: www.weheartit.com

Perfectie zit in kleine dingen.

Dat merk ik als ik in het ziekenhuis ben voor iets wat bij conventie een follow-up is gaan heten. Je weet wel, het praatje dat steeds hetzelfde stramien heeft en waarvan je de uitkomst kunt dromen.

Na het verplichte ” Dag dokter, mag ik … ? ”

“Zeker, tot ziens, ik zie je dan terug …. ” tokkelt hij een rits woorden en neemt hij me van top tot teen op. Terwijl de printer vinnig receptjes uitspuwt, vraag ik wat hij denkt.  Zijn conclusie is kort. 

“Je bent perfect!”

We lachen allebei, want het is geen alledaagse diagnose. Of ze perfect is weet ik niet, maar positief is ze wel, dus ik laat het erbij. Voor dit consult is het alvast de juiste conclusie.

Gniffelend vertrek ik weer. Ik vraag me af of ie het ook zo heeft genoteerd. Dàt zou wat zijn, zo’n doktersattest dat stelt dat je perfect bent.

Geef een reactie

