Den Botaniek

Paradijsvogelbloem

Bron : www.google.be

In m’n spreekwoordelijke achtertuin heb ik ” nen Botaniek” . Niet zomaar de eerste de beste. Nee,nee. De oudste die ons Belgenlandje rijk is. Fijn, denk je dan, kan je er lekker vaak heen! Niks hoor. Als je denkt dat ik de inrichting van de Kruidtuin kan dromen, zit je fout.

Ik val ten prooi aan een fenomeen dat wel meer stadsbewoners plaagt. Met name het niet kennen, gebruiken,bezoeken, … van de eigen curiosa. Shame on me, ik weet het! ;)

Dit gebrek stoort me al een tijdje, als Hiddencity een gids onder de arm neemt om dit pareltje te bezoeken. Een uitgelezen kans, dus ik mee!

De reputatie van “den Botaniek” was me al langer bekend, maar ik ben écht verbaasd als ik het cactuspaviljoen zie, om nog te zwijgen van de tropische tuin. Daar zie je een paradijselijke kleurenpracht. Van roze gekleurde bodembedekkers over prachtiggenerfde bladeren tot de joekels van yucca’s, het is er allemaal.

De Strelitzia Reginae trekt mijn aandacht. Deze Paradijsvogelbloem geeft perfect weer hoe de tropen er kunnen uitzien…

Hoe ik ook van de kleurenpracht van de Tropen droom, ik hou het voorlopig maar bij m’n vensterbank. Op m’n talentenlijstje staat ‘groene vingers’ immers niet aangevinkt ):  Wie tips heeft aangaande groene (tropische) planten : denk aan mij.

Ondanks alles (lees : mij) houden mijn gatenplant en mijn cactussen het nog bij me uit. Ze vergeven me ridderlijk m’n groen gebrek, blijkbaar. Wie weet kennen ze m’n zwak voor tropische landschappen wel…

4 gedachten over “Den Botaniek

  1. detoornigetjiftjaf

    Heb de Botaniek al eens bezocht, die is inderdaad heel mooi!
    Net als de paradijsvogelbloem trouwens! Die kan je normaal gezien ook thuis in een vaas zetten als je ze koopt bij de bloemist, maar altijd leuker als hij in je tuin kan bloeien, al weet ik niet wat je daarvoor precies moet doen :)

  2. Pingback: De thuishaven van Cadfael « Ariadnesdraad

Geef een reactie

