My Day Will Come

Het WOT-woord van deze week is toekomstmuziek

Mijn oog ziet het, en zet per direct de radertjes van mijn little grey cells in werking, die als de weerlicht onderstaande tune aandragen.

Met een WOT als deze kun je haast niet om een muzikale aanpak heen.

Maar de betoverende melodieën waarover deze blogger het heeft heb ik al tijden niet meer gehoord. Tja. Ze horen bij het mooie, maar onwaarschijnlijke dat in de toekomst zou kunnen gebeuren.

Zelf maak(te )ik het het spiegelbeeld daarvan mee.

Sinds een aaneenschakeling van maanden klinkt mijn notencollectie dus meer als een treurzang. Symfonie van elementen die elkaar het epitheton “supervals” proberen af te snoepen.

De “angelic chorus” is nog niet voor morgen, want de dirigent (lees : ik) is nog even druk met uitvissen hoe je toonladders aaneenrijgt tot iets waar je oren niet van gaan tuiten.

Mijn muziekstuk heeft wat weinig variatie in zangpartijen.

Je zou kunnen zeggen dat ik in een interlude zit. Eentje die gekenmerkt wordt door “loops” (muzieklussen).

Want de toekomst, dat wat naar je toekomt, heeft een eigen tempo. Dat niet in een vingerknip van larghissimo in prestissimo overgaat. Want : je bepaalt het niet helemaal zelf.

En toch. Ondertussen is er al wat toonruis weggefilterd. Is wachten weer een beetje verwachting geworden.

Want het bewijs dat de dag komt en je er door raakt, heb je al een paar keer geleverd.

My day will come, I will find my way is ietsje zekerder…

Goed voor de schwung in mijn symfonie !

4 gedachten over “My Day Will Come

Geef een reactie

