Under my skin

emelieaura | awesomeness

Bron : Weheartit

“Mag ik Uw snor ontharen, Mevrouw ?” onmiddellijk gevolgd door de geschokte repliek “Dat wil ik niet meer horen hé !” van de lerares.

Een flardje Beautyschool* komt voorbij mijn oor, net op het moment dat ik Onderhuids ontdek als WOT van de week. De link met welness is dus snel gelegd.

Bij het woord onderhuids komen mijn little grey cells instant met het woord poriën en reinigen op de proppen. Peelings, lotions, en gezichtsmaskertjes en zo …

Ow, en voor de inner-beauty I’ve got you under my skin.

Ik zie je zo wenkbrauwfronsen, beste lezer. Whut, Fashion en Beauty on Ariadnesdraad ?!  Haal gerust opgelucht adem. Dit artikeltje wordt een unieke beauty-case.

Due to mijn mythologische connectie zit ik willens nillens opgescheept met een roomblank velletje, dat slechts na straffe onderhandelingen en dito diplomatie iets anders dan Nivea accepteert – en dan nog.

Reviews zijn dus niet mijn niche. Geen betere recensies op dit  gebied dan die van de de ijsprinses aka Swatch-queen.

Onovertroffen is ze, als het een onderbouwde visie en snedig verwoord commentaar op een welness-product betreft.  Je binnen-en-buiten-beauty is meteen ook gegarandeerd, want je móet wel lachen om haar geestige beschrijvingen.

Ik doe er mijn denkbeeldige hoed voor af.

Het werk dat gaat zitten in het testen van al die lakjes en maskertjes doet me zweten. Een onderhuidse actie die ik, als het even kan, liever aan me voorbij laat gaan …

Hoe anders gaat het er bij mij aan toe  !

Bij gebrek aan engelengeduld, behendigheid, het juiste vel, het winnen van de Lotto, een personal make-up artist en weet ik welke toeters en bellen nog meer, drijf ik alle YR*-medewerkers tot wanhoop. Zij zweten in mijn plaats, de “dutskes*”.

Omdat ze maar geen maskertje aan me kwijtraken. Alle huidanalyses ten spijt. (Als die allemaal zouden kloppen, dan zou ik vaker moeten vervellen dan een slang, en nog rapper ook ;-))

Nee, mijn personal beauty-treatment is very basic. Ik weet  niet eens of je het wel zo kunt noemen. Nivea gezicht, camouflagestick, lichte fond-de-teint en lipstick, plus een geurelement dat overeenstemt met mijn humeur. That’s it, folks !

Wie nu al wiebelt – bij het vooruitzicht op de eerste te zijn gebotst die geen overvolle badkamerkast heeft –  zit er naast. Ver. Kilometers.

Ik heb immers een Girly kantje. Ben graag een beetje mee met dat wispelturige ding dat bij conventie mode is gaan heten.

Daarbovenop komt nog dat ik zo af en toe de oorlog verklaar aan mijn zonder weerga weerbarstige vel.

Ow, om het plaatje van de uitpuiling te vervolledigen moet je nog weten dat ik op gezette tijden word overmand door het “visagie”-virus.

Deze schmink-koorts is verantwoordelijk voor het plotse, temporele idee dat ik wel eens wat mag gaan doen aan die finishing touch die make-up heet.

Tja. Natuurlijk hoort daar ook een reinigend productje bij.

Hups, daar heb je het. Voilà, een kast die er uitziet alsof ze een bombardement heeft doorstaan. Een echt labyrint. Gelukkig wel met deurtjes.

Aan al die plamuur- en reinigende gekte komt meestal een eind als mijn velletje protestactie “vries-vel” in gang zet.

Ik hou niet van protestacties, en al helemaal niet van onderhuids getintel. Dus tegenwoordig geef ik mijn poriën hun zin en pas ik voor peelings en masks.

De kast krijgt dus traagjes lege plekken. Jeuj.

Mijn vel en de kast zijn clean. Over naar m’n binnenkant dan.

Mijn hoofd, dat is wat anders. Dat kan soms niet meer ademen door alle droefenis rond me. Mijn eigen tranen gaan dan ondergronds, sluimeren, kruipen “under my skin”.

Tegen de cleansing action die dan volgt zeg ik allesbehalve “Jeuj!” Zo’n niet te ontlopen eruptie van tranen is allesbehalve modieus. En nog lastig weg te werken ook.

Maar ach. De natuur weet wat goed voor je is …

Geen hip maskertje dus, maar good old-fashioned (crying in the) rain !

Zuiverend, dat zeker ! Zowel boven- als onderhuids …

En alle lagen daartussen !

—————————————–

Beautyschool : tv-programma

YR : Yves Rocher

dutskes: sukkelaars

12 gedachten over “Under my skin

  1. Eilish

    Ach, tranen, ik kon al een zwembad vol (zout) water gehad hebben. Mijn principe is, wat eruit moet, moet eruit. En wat betreft alle smeerseltjes waarvan de reclame beweert dat we die allemaal nodig hebben : ik vind dat je van buiten ziet hoe je je vanbinnen voelt. Dus hebben we waarschijnlijk genoeg aan die louterende tranen :-)

  2. deijsprinses

    Ah, ik heb ook die zin gehoord tijdens het zappen. Toen ben ik blijven kijken. Het is nog een aangenaam programma. Ik probeer zoveel mogelijk te stelen met mijn ogen.

    Ja, seg, je doet me hier wel blozen he! Al die complimentjes. ;) Ik hou wel van ego-gestreel, mijn dag kan nu alvast niet meer stuk. :)
    *buigt*

  3. Dina-Anna

    Oeps… very basic indeed, en je bent niet alleen. Ik heb een dagcreme (met bescherming omdat ik de neiging heb om in de zon bruine vlekjes te ontwikkelen)… punt. En voor een meer opgeklede ik: een lippenstift, een oogpotlood en een poeder tegen het glimmen… eh ja, dat is het zowat én geurtjes… in soorten :-))

  4. appelig

    Met wat koele komkommer op de ogen vul je het waterreservoir al gauw weer aan. Ik neem mijn petje af voor de onderhuidse Poirot die wederom zo knap alle kanten van het WOT weet te raken.

  5. bea

    Dat programma nog niet gezien en ga er waarschijnlijk ook niet naar kijken, iets teveel reality tegenwoordig ;-)
    Tranen werken helend en zuiverend….en veroorzaken wallen onder de ogen wat dan resulteert in nog een potteke om die weg te werken :-)
    Ariadne, verdriet moet een uitweg hebben. Het onderdrukken zorgt voor klachten die erger zijn dan wallen. Ooit krijgt het een plaats en gaan de tranen vanzelf minderen. Let them go.

  6. Muireann

    Die dingen zijn gemaakt om net meer van dat spul nodig te hebben, heb ik zelf gemerkt. Doe je een peeling heb je tenslotte ook gezichtscrème nodig bijvoorbeeld. Dus een scrubke, daar hou ik van, alsook een masker voor de fun, maar verder doe ik ook niet meer aan die peelings en toestanden.
    Good old fashion soap werkt nog het beste van allemaal. Gereinigd? Jawel!

    Maar goed dat er voor de binnenkant geen productjes nodig zijn hè!

  7. emily

    Wat grappig geschreven! Ik doe [gekleurde] dagcreme en mascara, soms een eyeliner, soms lippenstift. Maar meestal niet teveel moeite.
    En mezelf laten regenen, daar ben ik niet zo goed in ;p

Geef een reactie

