Meisje van net geen 16

Dat is Pruts !

Yep, de peuter die middels ABC-koekjes onze hond telegeleidde, en dolgraag in d’r mand sliep – ligt véél lekkerder dan je eigen bedje –   is vandaag een heuse jongedame. Want : bij gelegenheid op (lage) hakjes !

Wat ouder – 15 al ! – , wijzer (ze martelt geen hondebeestjes meer door ze snoeihard in het oor te brullen), en dit vooral : langer. Lees : minder makkelijk om te knuffelen.

En ik ? Wel, ook wat ouder, (één dik veelvoud van 15), wijzer (niet ieder krijgt zomaar meer Prutske te horen) en –  snif – kleiner, lijkt het wel. Enfin, toch als ik naast haar sta !

Maar gelukkig veranderen sommige dingen nooit. De twinkel in haar stem, bijvoorbeeld, als ik met haar de belangrijke data voor Ariadnesdraad doorneem. Haar verjaardag, natuurlijk, en de blogwensen ! En de lieve, überschattige,  reacties die hierop komen …

Jullie hebben het van horen zeggen, beste lezers, maar werkelijk waar, ze IS überschattig, die kleinegrooooooooooteschat van me !

Gauw nog even dit momentje pakken om ’t te zeggen, voor ze écht te groot is  … 

Altijd al gevonden. Sinds augustus nog meer.

Toen mijn hart brak, voelde ik een warm handje de mijne pakken, onderwijl mijn vingers veilig rond de hare klemmend … Zo Lief !

Daarom mag ze vandaag nog es schitteren, en vergeven jullie, beste lezers, mij vast deze ultra-bestoefing … belofte maakt schuld en het is intussen een traditie !

Liefste Pruts,

Ik vind je nog steeds een collectie überschattige centimeterkes. Geen andere Pruts  dan jij zou ik willen om tante van te zijn … ! Geniet maar lekker van deze speciale dag, die jouw verjaardag toch echt is. Welgefeliciteerd !

Tantetje

———————————

Lezersnoot : Pruts is dol op het woord überschattig. Maar dat had je al geraden, niet ?

9 gedachten over “Meisje van net geen 16

  1. Rebelse Huisvrouw

    Wat een lief, schattig, nee: überschattig stukje! Kleine meisjes worden veel te snel groot hè Ariadne! Ik weet er alles van. Dat kleine handje van mijn Pluisje (zo heet mijn Pruts!) zou ik graag weer eens vasthouden maar ja: ze wordt binnenkort 16 en wil allang geen handjes meer vasthouden… Snik…

  2. bea

    Wat heeft Pruts het getroffen met zo’n tante :-) Hartelijke gelukwensen voor de überschattige Pruts!! Het is een überschattig liedje, alhoewel zwoel en opzwepend treffender is, wou ik Pruts haar überschattig woord nog eens gebruiken omdat het zo überschattig is dat zij het een überschattig woord vind :-)

  3. Menck

    Ik wens je een überschattige verjaardag, Pruts! (Te laat, maar daarom niet minder welgemeend.)
    Je boft maar met zo’n tante. (En zij met jou, dat spreekt.)

Geef een reactie

