De elfde maand (in vogelvlucht)

seo zoekmachine optimalisatie 

Het is bijna zover. November. Ik kan er niet omheen, maar moet er dwars door – opnieuw. Graag of niet, je draagt het verleden altijd bij je. ’t Is de kiem voor het nu en de toekomst.

De herdenking van Den Grooten Oorlog past hierop zelfs de overtreffende trap toe : die nam een jaar-arrangement. Ariadnesdraad heeft een boon voor geschiedenis, dus daar ruim ik graag wat plaats voor in.

Die kiem, dat geldt  ook voor dit blog, beste lezer. Want Ariadnesdraad ontstond eigenlijk niet uit “joy and laughter”. Al hoop ik – meer dan stiekem – dat je dat hier wel leesgewijs beleeft … Veelvuldig ! Dit schrijfpunt werd mee geboren uit een plotsklaps verlies, dat in mijn leven een “grooten oorlog” ontketende.

Het moeras van tranen waarin ik was beland, bleek Het Land of Sorrow te heten. Ik zou er meermaals terugkeren – kortelings achtereen.

Eerst voelde het als een kolkende zee, die met woest geweld alles wegrukte…

Geleidelijk aan – denk : minuut per minuut, won ik terrein. Met de hulp van diegene die me op het blogspoor zette, Ariadnesdraad ofcourse, en natuurlijk jullie, lieve lezers. Meer dan eens waren jullie comments een pleister op mijn November-gewonde hart. En niet alléén op dat van mij, I tell you.

“Death shall have no dominion” is voor mij nimmer nog waar, maar niet meer in overheersende vorm. Een weg die ik dit jaar ook een beetje via m’n columns af leg.

De kolkende zee komt aan bod in And Death Shall Have No Dominion. (3/11)

Het woest geweld verwijst naar de bulderende kanonnen in Vlaamse Velden, die luitenant John McCrae nét niet wist te overleven. Z’n pakkende beschrijving van deze nachtmerrie lukte dat gelukkig wél. De klap van de rozen (11/11) is die van kruisen en de vooruitgang die daarop heeft gebloeid. Ze moeten nog steeds spreken, jammer genoeg. In Kiev bijvoorbeeld, afgelopen februari.

Weggerukt dan weer is de Dame op de roze wolk (25/11). Sinds ze wolk-zitter is geworden voert ze de regie over het compartiment Memorie(s). Niet alleen zingen  die van Within Temptation mooi over herinneringen, ze maken er ook nog gave clipjes rond. Met speciale jurken.

Wolkdame heeft vast mijn aandacht hier naar toe getrokken door haar foto-gewijze aanwezigheid in bruidsjapon.Tja, als je dan toch als een sterretje aan de hemel staat, kan dat net zo goed met wat catwalk-allure…

In Retrospectief (18/11) link ik m’n tocht door het donker (van november) aan bloggen.

Ik neem julllie graag mee, beste lezers. Nu al ben ik blij met jullie hartverwarmende gezelschap !

12 gedachten over “De elfde maand (in vogelvlucht)

  1. ariadnesdraad Berichtauteur

    Wat lief dat je dat zegt ! Gelezen worden is trouwens een groot compliment ! Keep on doing it, zou ik zeggen ! Geeft een fijn gevoel als lezers wat aan je teksten hebben ….

  2. bentenge

    Die logjes van jou zijn altijd weer doorwerkt vind ik. Hier kom ik graag, want ik zit altijd weer verwonderd te denken, tiens, dat zit alweer goed in elkaar. Neem me maar mee.

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Fijn, Bentenge, sluit gezellig aan ! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd ! Dank voor dit pluimpje :-) Wat dat doorwerkt betreft, ja, dat sluit bij mezelf aan ; ben geen mens dat gauw gauw in tien minuutjes iets neerpleurt… Is ’n kunst apart die ik me nog niet eigen heb weten te maken … Al lijkt ’t me af en toe wel wat !

  3. Deborah Hamar

    Jouw logjes zijn zo af en toe een “feest” der herkenning voor mij. Zo ook dit logje.
    November, het zal niet altijd even makkelijk worden om door te komen. Het gaat gelukkig ieder jaar ietsjes beter.

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Jaa, ik weet het nog, dat we allebei zo’n verdriet hadden, die eerste novembermaand dat Ariadnesdraad in de lucht was ! Zelf vond ik het bijzonder, dat iemand mijn verdriet zo goed snapte … Ik hoop dat je hier intussen ook al wat tranen hebt gelachen. Best bijzonder, om zo ‘herkend’ te worden. Dankjewel, Deborah. Van hieruit alvast een warme knuffel om de elfde maand door te komen.

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Aww, Toetje, wat een schatje ben je toch ! Ik ben vereerd met zulk een fluffy lezer als jij ! Toetemie stuurt voor jou speciaal een schermkusje! En geef je Rianne een dubbele knuf van ons twee ? x

  4. appelig

    Een pittige maand om doorheen te komen, sowieso al met z’n stormen en kou meestal. Hopelijk lukt het met wat warmte van je lezers een knuffel en een dekentje van warme gedachtes.

  5. bea

    Niet de meest aangename maand van het jaar :-( De maand die het pijnlijk verleden weer helemaal op het voorplan schuift :-( Je mag me ook meenemen…al hinkel ik soms wat achterop ;-)

Geef een reactie

