Keep me in your heart

‘De momenten waar het echt om draait in het leven, dat zijn er maar een paar. De gebeurtenissen waardoor we zijn geworden wie we zijn, staan als een brandmerk in onze ziel geschroeid. We kunnen er nooit van loskomen. Hooguit kunnen we ze beschrijven’. *

Want schrijven is dat praten zonder moet. Dus ik schreef.

Reeg de letterkes aaneen, zodat ze woorden konden worden die leidraad waren in dat plotse, labyrintisch verdriet. Neergeschreven houvast die tot me sprak bij ‘hoe nu verder ?’

Want : letterkes geven stem, perspectief, ruimte voor verdriet, distantie om overend te blijven.

En een weg vooruit. Die zag ik niet, wegens opgeblazen. Nu soms nog niet, maar ik weet : er is weer morgen.

Dus ik schreef. Een stukje afstand bijeen, om verder te kunnen zonder.  Maar niet vandaag. Vandaag heerst Keep me in your heart  & hold me in your thoughts.

Novemberverdriet.

—————————–

* : Cursiefjes zijn van De Groene Amsterdammer, op de achterflap van ‘De nieuwe achternaam‘ van Elena Ferrante.    

4 gedachten over “Keep me in your heart

  1. bea

    Soms is het makkelijker om te schrijven dan te praten, zeker als het over triestige dingen gaat. Met vreugde kan je overal terecht, verdriet….op den duur lopen ze van je weg om het niet meer te moeten horen.
    Heel schoon lied, kende het niet….maar kijk ook niet naar House MD ;-)

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Daarom is het voor mij ook zo heilzaam, vermoed ik …. De boyszz zijn schatjes, en jij ook ! Toetemie en ik vinden jullie lieffffff, en sturen een warme knuffel terug. Enne, knoevel komt op het mooi-gezegd lijstje, leuk woord is dat :-)

Geef een reactie

