Swooning Saturday (ZoZ)

Je zou ’t haast denken, beste lezers, maar nee, ik heb me voor dit pas gestarte jaar geen dansbenen aangemeten. Ik doe ’t nog maar even met dat gammele onderstel dat geschroefd staat op ’n torso die een darling dolletje pas nog de Titel ‘Belle Poupée’ toeschreef.

Wat een dijk van een compliment was me dat, zeg ! Insert Miss Piggy-swirl, want voor wat bij deze veer op mijn hoed hoorde, moest ik forcefull and executive zijn, en punch hebben óók nog …

Maar ik beken, beste lezers, dat het ook geweldig zweven was op de zalige commentjes die volgden op het poppenexploot. Grote grinnik bij dit :

Leuk is dat he… Als je het hele gesprek kunt volgen en ze uiteindelijk om de oren kunt watsen met hun onbenul…” en dit ” Geweldig!!! Echt dit wil ik ook eens mee maken. Lijkt me zooooo leuk om de gezichten van mensen dan te zien, haha.

Respectievelijk van Wiebeltjes en Gelukje.

Jaahaa, het aanwezige publiek hierbij duizelde ’t zekertjes, maar dan meer op de ” ‘k zal ik zal je heb, ik zal je krijg” -wijs ;  het slotgelach én enig leedvermaak waren voor mij. Tot zover de happy swoon.

Ook ijl in het hoofd, maar dan onaangenaam, werd ik van de archiefgroei van Ariadnesdraad. Diepe zucht.

Dat moet anders. Met een geschikt muzieksken, bijvoorbeeld. Dan wordt die Jukebox op dit blog weer wat leven ingeblazen met wat muzikale zuurstof …

Tekst gekaderd in een muziekframe is gelijk aan Zwijmelen op Zaterdag – ZoZ. Voortaan doe ik hieraan zo nu en dan gezellig mee.

Ik begin er maar meteen aan met diegene die me recent nog deed duizelen met zijn plotse status van wolkzitter : Ziggy Stardust.

En eerlijk waar, ik tol ook best bij de muzikale erfenis van ‘The Brixton Boy’. David Bowie, een legendarische kameleon, met de dansbenen die ik niet heb, en bovendien het perfécte nummer voor mijn instap in deze nieuwe rubriek :

Absolute Beginners !

Zwijmelen op Zaterdag is een initiatief van Marja.

6 gedachten over “Swooning Saturday (ZoZ)

  1. Melody

    Toch maar ever verder geklikt om je officiële debuut voor de zoz te vinden… en ja hoor, ook deze is oke, meer dan zelfs, niet dat dat de maatstaf is overigens, maar toch ;-)

Geef een reactie

