Swooning Saturday 2 : ZoZ

Nieuwjaarsnacht leerde, dat de ‘Zwarte God’ me niet zodanig in z’n greep heeft dat ie niet in de O-stand kan komen te staan.

Dit betekent geenszins dat m’n kijkkast op de eliminatielijst komt. De goeie ouwe tijd mag dan niet slecht zijn, hij is geweest, en komt net zomin terug als ik er heen zou willen. M’n veelbeschreven witte nachten, en de door Mr. History ingepeperde liefde voor het nu, laat ‘m blijven.

De onverzettelijkheid van mijn celletjes gaat verder dan slapen alleen : ze omvat ook programmaboekjes …

Weerbarstigheid, een aanvulling op het lijstje mijner imperfecties.

De digitale gids laat dit gebrek regelmatig gevoelen door er een bonte koei naast te zitten*. Een groot exemplaar dan nog. Tja, … Om in het dierenrijk te blijven : wie weet waaromme de ganzen bervoets gaan ?

Beeldbuiskijken op den bots hep ook wat. Zomaar hupseflups een stukje geschiedenis, bijvoorbeeld. Kikkeren mijn celletjes altijd van op.

Dus trokken ze die doorwaakte nacht uit bed, om op een godsonmogelijk uur een vliegreis te gaan maken. De grey ones wreven zich het laatste slaapzand uit de ogen en sprongen mee aan boord met Lucia Rijker. Richting Suriname, haar Verborgen Verleden achterna.

Mijn hoofd knoopt zich als een zakdoek bij koloniaal zwart bloed – wat een karma – en dito namen. ’t Werd een echte Egidius, waaraan ik namen ophing als Acuba, gemanumitteerd, duikweg en verkleurmannetje.

Echtigentechtig, ik breek nog steeds mijn tong over Kofi Atta Annan, maar nu heb ik tenminste beet dat het geen slecht gelukte aoiuooe-reeks is (klinkeroefening).

Neeje, het is naamlogica van de bovenste plank, dat dag en nummersysteem, dat volledig tegemoet komt aan de Afrikaanse liefde voor beschrijving.

Bepaald niet superorigineel, maar bulkend van praktikaliteit : de week doorlopen, iedereen geteld en geen kopbrekers omtrent de roepnaam… ! Losjes op mezelf toegepast zou dat hierop zijn neergekomen : Abena Atta Evelia…?!

Neuh, op de A na, lever ik alles weer in. Doe mij maar Ariadne.  Ben ik even blij dat mijn moeder na ’n Griekse vakantie ontdekte dat ik in aantocht was en dààr haar inspiratie vond …

Over inspiratie en ingevingen gesproken, het was de kapstok waaraan ik het woord verkleurmannetje had opgehangen, die mijn celletjes vrolijk “kamakamakama-kameleon” deed zingen. En je weet, beste lezers, het zijn oorblazers, die grijze gannefjes van me, dus zij hun zin. Karma Chameleon van Boy George it is. En dat carnavaleske tintje erbij, is rond deze tijd leuk bonus…

Enjoy !

Zwijmelen op Zaterdag is een initiatief van Marja.

——————————————————-

* : er een koei naast zitten : verkeerd inschatten

12 gedachten over “Swooning Saturday 2 : ZoZ

  1. Rianne

    Heerlijk nummer is dit toch, blijft dit toch…

    TIP: Wanneer je de link naar dit blog bij Marja op haar blog plaatst komen je medezwijmelaars ook even op bezoek..

  2. Marja

    Welkom bij onze zwijmelclub, Ariadne. Ik zie dat je via Rianne bij ons bent beland.
    Heerlijk nummer heb je geplaatst. Je hebt al een keertje meegedaan, zag ik. Jammer dat je toen geen linkje op mijn blog hebt geplaatst.
    Dat kan altijd van zaterdag 00:00 uur tot zondagmorgen.
    Groetjes,
    Marja.

  3. Melody

    Voor mij dus ook een 1e keer dat ik je bezoek en wat mij betreft mag je blijven hoor ;-)
    Al is het dan niet officieel je debuut maar met dit nummer kom je dubbel en dwars goed binnen bij mij.

    Fijn weekend en tot volgende week dan maar?

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Dankjewel, Dwarsbongel, voor dit mooie dubbele compliment ! Fijn dat je de weg hierheen hebt gevonden, en ik hoop dat je plezier zult hebben met en door mijn zwijmeltjes, en de tekst erbij…

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Ah, wat een lief commentaartje, Regenboogvlinder ! Morgen is er weer een zwijmeltje te lees hier. Super dat je de weg naar Ariadnesdraad hebt gevonden, en leuk dat jij ook mee doet ! Liefs van hieruit …

Geef een reactie

