Don’t, don’t, don’t you … ! Swooning Saturday 13

O, what a wonderful world – vol aandachtige lezers ! Met zo’n blinkend molenmesje en fijn-snijwerk-loze receptuurtjes ben je culinair ’n heule poos op streek, denk je. Zou leuk zijn, en ook eigenlijk wel moeten, maarrr ehh……., neuhh, niet helemaal.

Want toen, … toen vergat ik mijn witte wondertje. Een onooglijk klein stip. Zo kon het ontglippen.

Bij de opzet van mijn constellatie, ben ik, inzake goed werkende maag, in de verkeerde lijn gaan staan. Niet zo gek, als je weet dat ‘geen GPS-genie’ óók op ’t lijstje mijner defaults staat.

Eten annex verteren gaat dus via plan B. Dat was, is en zal zijn : doffe ellende, zo af en toe. Echtigentechtig. Hopelijk niet op repeat, en al helemaal niet door eigen idiotie. Grmbll … !

Maar goed, als ik het zélluf niet de soep indraai, dan doet Plan B het best aardig.

Nóg content, dat mijn celletjes alweer wat jaartjes geleden in m’n hoofd het licht ontstaken boven de melding ‘second opinion’. Zo kwam ik een witte jas op het spoor, die na wat eeuwigdurende misericordia dreigde te worden, ein-de-lijk de nukken en grillen van m’n – vooral mezelf – tot wanhoop drijvende ingewanden wist te ontcijferen.

Hoera voor de Barostat-conclusie (neeje, niet heus) !

Het open-sluitmechanisme van m’n maag was foutu.

Voortaan moest die Kabouter Lui in mij tot werken worden gezet, met een dagelijks halfje wit. ’n Ieniemienie-pilletje – met giga-gevolg.

ENGELENkoren hoorde ik zingen, nu ik niet telkens meer Gargamel-groen uitsloeg bij eten !

Wàt blij was ik, met deze switch-on. Dat ie niet àltoos even goed werkte, en ‘hondsberoerd’ zich bij tijden écht nog wel es aan de horizon liet zien, kon de pret niet drukken …

Kortom, de eet-lotto gewonnen … De crux is wél, dat je alsnog blijft meespelen, natuurlijk, en daar ging ’t afgelopen week glorieus fout.

Hm. Ja, zeg wel. ’n Ieniemienie-pilletje – met giga-gevolg. Vooral dan als je ’t niet slikt. Hoe het me is kunnen gebeuren dat ik de halfjes netjes ‘prepte’ en ze daarna glansrijk verzuimde ?! You tell me …

M’n grijze gannefjes houden zich, na flink te zijn uitgefoeterd, opvallend koest.

Silence is golden. Maar vooruit, voor deze mooie van de Simple Minds mogen ze zich even roeren.

Don’t you (forget about me). Geen knoop in m’n zakdoek, maar in mijn buik, wat deze mantra betreft !

 

Zwijmelen op Zaterdag is een initiatief van Marja.  

14 gedachten over “Don’t, don’t, don’t you … ! Swooning Saturday 13

  1. Marja

    Gossie, ik had nog nooit van een barostat gehoord. Lijkt me een heel naar onderzoek. Inderdaad geen pilletje meer vergeten, hoor.
    Dank voor je toepasselijke zwijmel. Ik wens je smakelijk eten.

  2. ria

    Vergeet de pilletjes niet meer anders kun je het galletje straks ook nog aan je ingewanden hangen.
    Fijn om de simple mines te horen
    Groetje, Ria

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Die doet ’t nog prima, al voelde ik me afgelopen week wel een beetje aan de eet-galg hangen ja :-) De Simple Minds konden er wat van – met plezier opgediept, Ria !

  3. ♫ M e l ☺ d y ♫

    au oef wee zucht slik… en meer van die termen…. wat spijt het me voor je dat je uit eigen ervaring mee kunt praten over deze ellende.

    I drukte de like-button in voor je muziek maar natuurlijk niet voor de ervaringen die je moe(s)t opdoen… want tja ik weet maar al te goed (vanaf mijn 10e … nu dus 43 jaar) hoe het is om te strijden met je ingewanden

    Wens je alle toi toi toi en een wonderbare genezing ;-)
    Fijn weekend ook uiteraard.

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      au oef wee zucht slik… Zo voelde het precies, ja ! Plus nog wat ‘ballonnetjes-taal’, omdat ik zelf de aanstichter was van de penarie waarin ik zat… Had wel door dat je met de like niet supporterde voor de calvarie die een stakende maag heus kan zijn. Inmiddels is groen weer in de ban. Dank voor het delen van je ervaring – het helpt te weten dat je hiermee niet alleen bent ! Een senang weekend gewenst, Melody !

  4. Dwarsbongel

    Het onderzoek lijkt me enigszins vergelijkbaar met en bronchoscopie, die ik een paar jaar geleden een paar keer heb ondergaan. Maar dat dan voor longonderzoek, waarbij ook biopts genomen (kunnen) worden. Ik vond het, ofschoon niet prettig, meevallen, waarop mijn longarts me aanspoorde DAT nou eens op verjaardagen te vertellen. Wat ingewanden betreft, heb ik op 12-jarige leeftijd een “proefoperatie” ondergaan, waarbij een onwenselijk verschijnsel eindelijk werd gevonden en verwijderd. Daarna ben ik nog vele jaren gecontroleerd.
    Maar anders had men mij al lang vergeten kunnen zijn… ;)
    Mooie muziekkeuze!

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Longellende ken ik alleen in de vorm van een klaplong, Dwarsbongel. En dat viel zwaaaar tegen :-(.
      Dit onderzoek is geen weefselafname. Men brengt in dit geval een ballonnetje in in de maag dat men vult met lucht om wat eettoestanden na te bootsen : honger – voldaan – te veel. De maagvulling wordt dus gecheckt, en ook hoe je op bepaalde spijzen reageert als ze pikant z of bvb lecithine bevatten. Het recept voor malaise ! Dit probleem kent veel oorzaken maar bij mij is het eigenlijk een zwaar verhoogde spiertonus, die dus ook op m’n binnenkant z’n weerslag heeft…
      Momenteel ben ik weer fluks, en blij dat de muziek in de smaak valt ;-)

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Dankjewel, Frederique ! Fijn dat de muziek je kan bekoren. Ik ben inmiddels weer wat op mijn plooi, en daar zie ik nog niet zo snel weer kreuken in komen, met een corpus dat lik op stuk geeft. Wat het probleem betreft vind ik het een stuk prettiger, nu eindelijk duidelijk is wat en vooral : wat er aan gedaan. Liefs van hieruit,

  5. Rianne

    Je moet niet te veel op mij gaan lijken, n’est pas? De een vergeet een etiketje te lezen, de ander neemt geen pilletje… Toet en Toetemie hebben het maar zwaar met ons…

    Lekker om de Simple Minds weer eens te horen. HET nummer uit een van mijn favoriete films uit de tijd dat ik achter de oren nog nat was…

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Volgens mij is het best gezellig om op jou te lijken, ik kon het slechter treffen. En trouwens, dat doen we toch al, met elk een pluizige inwoner.ten huize. Komt daar ook nog bij dat ze waarschijnlijk getwee fronsen als we gezondheidsgewijs niet in de pas lopen :-)

Geef een reactie

