Een klein kriebeltje toe … Swooning Saturday 18

Afgelopen week was er tristesse om oud, maar immer zittend zeer. Een kwansuis geplaatste opmerking trof doel. Op slag voelde ik de duizend gruzeltjes die m’n hart zijn, weer schrijnen. En eigenlijk ook wel schreien, ja.

De elastiekjes van mijn goeie hum trokken het niet alleen ; versterking van een Bison-lijmpje was aan de orde. Ergo : You Tube. Want goeie muziekjes hebben onvermoede Compactuna-kwaliteiten, beste lezers.

Na wat uurtjes muzikaal klikwerk had ik niet alleen een mooie Zwijmeltjes-voorraad, maar ook ’n weer stevig gekitte kern.

Vandaag dus veel klank en slechts een klein kriebeltje toe.  Voor wie het kriebeltje (niet) herkent : ’t is van het kinderrijmpje “Plak gaat naar de markt“.

Plak gaat naar de markt, koopt een koe, met een klein klein kriebbe(l)ke toe. (Met als orgelpunt een flinke kriebel in de handpalm van wie wordt toegezongen, uiteraard…)

Hupseflups is daar, tussen alle deuntjes door, mijn grootmoeder weer even. Goeie zet van m’n celletjes : ’t doet wonders voor mijn mood.

Van tristesse ging het dan ook naar nostalgie, (gitaar) om over ik kan niet kiezen (Harry), te eindigen bij Girlpower for the world !

Na een overtuig(en)de Sà van Miriam Makeba ben ik nu weer Pata Pata, beste lezers !

Voor meer Zwijmelplezier, klik hier.


Noot bij Pata Pata : Het lied is klaar zo rond 3:50. Aan de rest van het fragment heb je minder : het is ’n lange aanloop naar wat niet vervat zit in dit filmpje. Ik opteerde tóch hiervoor, vanwege het feit dat het geluid goed zit, en ikzelf Miriam Makeba altijd een al wat oudere ‘grande dame’ heb weten zijn.

19 gedachten over “Een klein kriebeltje toe … Swooning Saturday 18

  1. bentenge

    Miriam Makeba… geen idee, en dan luister ik naar het liedje en denk, ah ja, juist. Pata pata. Zelfs de titel zei mee eerst niets. Maar muziek heelt en lijmt indeed.

  2. Melody62

    Wat fijn dat jij weet waar je je ‘plakkertjes’ moet vinden en ook weet hoe ze in te zetten voor optimaal effect!

    Je muziek is prachtig, zowel met als zonder inleiding.

    Fijn weekend

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Dit is een errugg mooi commentje, Melody! En ook nog ’s lief erbovenop. Geweldig dat je mijn zwijmeltjes zo kan smaken. Zelf vind ik dit een bijzonder leuke formule om in te kleuren. Mooi weekend nog !

  3. ria

    Plak gaat naar de markt, koopt een koe, een stukje leven en stukje pens. Goed voor de zieke mens( of het waar is…..) Zo hoorde ik het vroeger van mijn oma.
    Ik kan ook zo genieten van Harry B. Pata Pata is ook zo mooi.
    Pracht keuze.
    Groetje, Ria

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Hihi, leuk te zien dat jij Plak ook kent, Ria ! En wat geweldig dat jij mijn leemtes inzake dit rijmpje weet op te vullen. Ik kon me die lever, pens en zieke mensch onmogelijk meer voor de geest halen, al zei mijn hoofd wél dat er nog een couplet was :-) Mijn grootmoeder zou beslist opgewekt met ons meedoen.
      Ik ben YT – gewijs op Harry gestoten, en ik moet zeggen, de beste man bevalt me almaar meer… Zal dus zeker niet het laatste zwijmeltje wezen waarin H. een rolletje heeft. Idem voor Makeba, maar zij heeft een heel andere klankkleur vind ik.

      Het is heel plezierig te merken dat mijn keuzes zo mooi worden gevonden. Het maakt dat ik de fragmentjes zélf nog liever ga horen dan eerst.

      Dank voor dit mooie zwijmeltjescompliment en lieve weekendgroet,

  4. izaindemix

    Muziek kan mijn ziel zalven, opgeluchte zucht, goed dat het voor jou ook werkt. En ‘plak’ die ken ik ook! Oma en mamagewijs, zoals bij jou – herkenning alom – :-)

  5. Regenboogvlinder

    Mooie nummers, maar ik ga ook voor Miriam Mekeba!
    Ze is geweldig, wat een prachtige uitvoering van Pata Pata! Ja, ze wordt een dagje ouder, maar wat een klassevrouw!
    Ik heb het nummer in een andere uivoering op een USB stick staan voor in de auto, heerlijk keihard meezingen..

Geef een reactie

