Malaguena Matador : Swoon 28

Waar het hart van vol is loopt het scherm van over, beste lezers. Tot mijn eigen grootste verbazing serveerde ik de afgelopen tijden sportgetinte columns. No worries, dit wordt niet de zoveelste. Ik ben weer mijn eigen sport-vrije zelluf.

Maar : ik maak toch van die oeffffffff maar een oei, want het moment om uit mijn sportbubbel te stappen is wel errugg ongelukkig : de Olympische Spelen,  begot. Wie de sluiproute om aan deze sportieve kwelling te ontkomen kent, let me know.

Simpeltjes zal ’t niet wezen, als ik alle nu al opgedraaide zenders mag geloven, die al dàgen met de grootst mogelijke stelligheid roeptoeteren, dat ze vanaf twéé uur ’s middags tot dieeeeep in de nacht verslag zullen uitbrengen, zodat je niets hoeft te missen. Hm. Kan is een beter woord. Grumbeldemumbellllllllllllfrusssssssssssstratie.

In medialand is het verder ook maar frut : lange reportages, vaak niet voor het eerst te zien. Dan kan het twee kanten op : razend interessant of bedroe-vend sa-haai. Geeeeeeeeeeeeuww.

Van de nu al bekende najaarsprogrammatie word ik tot dusver ook geen blij mens, want al zegt het promootje dan wel dat het vonken gaat geven, ik ben stilletjes, bij mijn eigen, toch bang dat we het kleuter-niveau ontstegen zijn. Neerwaarts, wel te verstaan.

Enfin, Gezegend ben ik dat ik blog, en dat mijn lidgeld voor de bieb net is gestort. Kan ik fijn die hele hannekesnest laten voor wat ie is.

Ook een strakke actie voor de dagelijkse bulletins, die zonder uitzondering te vatten zijn onder de vlag “waar staat uwe kop ?” Erdogan die na de coup heulemaal los gaat in ’n uiterst gevaarlijke riching. Verder :  losgeslagen nozems, onder wie één, die een hoogbejaarde herder koudmaakt –  in zijn eigen kerk, dan nog. De kop staat er misschien nog op, maar de hersens zijn al lang buiten gebruik, me dunkt.

Met dat compleet verziekte geval moest daarop flink geleurd : niemand stond te springen om z’n stoffelijk overschot. Tussen al die ????????? in mijn hoofd ook de vraag hoe die ouders ineensteken, en als ze convenabel zijn, de bedenking ‘je zal ’t maar thuis krijgen’.

En wat te denken van die bedrade student, die hartje hittegolf van laatst, in de dikst mogelijk winterjas ging rondhupsen, in de door aanslagen getroffen hoofdstad. Ieder en allen het attaque nabij, en de hele veiligheids-halfse bollenwinkel paraat.

Naast eens achter je oor krabben, kan je hier heel wat vragen bij stellen. Bij voorbeeld : wie gaat dat betalen… ? Te zot om te bedenken, als het niet zo heuselijk echt was. Het zwijgende rectoraat zit in zeerdoend knellende lotusschoentjes.

Ook schreeuwend stil blijft ‘t, rond dat absoluut geen kwaad kunnend lotus-inzicht der politiediensten. Het licht mag van mij per direct aan rond “waarom ?” die hele kermis  vier uur aan de gang bleef. Trommelvlies-doorborende stilte.

Tussen alle terror-nieuws door, andere flardjes die blijven hangen. Waarbij je niet anders kan dan denken : Ochotte, krijgt dat voor.

De matador-ondergang. Het zal je kind maar zijn, dat daar ocharm live – voor het oog van de wereld – geregen wordt. Muy triste. Wat heb je dan nog aan Spaanse folklore, die al eeuwenlang bestaat ? Tss.

Ze zal niet wijken, daar verander je niks aan. Maar ik voel boos bij ‘ al 30 jaar geleden ‘. Ja-ha, en al die gevallenen achter de coulissen dan ?! Unfair, niet alleen in feit, maar ook nog eens in telling …

Actualiteit. Altijd reuring. In de wereld, in hoofd en hart – hopelijk.

Dus vandaag, voor al dat nieuws dat pijnlijk ondergesneeuwd raakt, en waarin je best niet participeert, ’n temperamentvol fragment met toepasselijk dramatische aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh aan het eind.

En dan. Dan lees je dit, en gaat ’t wat beter. Pleister voor het beurse hart.

Voor meer zwijmelplezier, klik hier.

26 gedachten over “Malaguena Matador : Swoon 28

  1. Marja

    De tv laten we gewoon uit. Zo hoeven we al dat sportgeweld ook niet te zien. De hoogtepunten komen toch nog honderd keer voorbij.
    Wat vreemd dat jij moet betalen voor de bieb. Hier in Ravels is het gratis.
    Dank voor je zwijmel vol passie. (gelukkig zonder dierenleed)

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Doe ik ook soms. Verbazingwekkend wat je dan allemaal af krijgt op een avond :-) De bib is hier niet gratis, maar als veellezer heb ik dat er gauw uit, en het is een schijntje in vergelijking met een boekwinkel-aanschaf ! Graag gedaan, Marja ! Lauw-lauw is niet voor mij…

  2. Rianne

    De TV staat hier maar zo zelden aan dat ik soms vergeet dat ik ‘em heb… Maar ik mis niks volgens mij. Kommer en kwel en teenkrommende shows. Daar zit dit mens niet op te wachten..

  3. Melody62

    Al die sportbagger op tv, ik verafschuw het inderdaad ook (zou een ander woord willen gebruiken maar dat mag niet meer van mezelf) … gelukkig hebben wij een heel uitgebreid zenderpakket en staat onze tv nog net niet 24/7 aan… compleet ontwijken kan ik die ellende dan weer niet maar wel voor een heel groot deel…..

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Ik hou dan weer van niet doorsnee. Dus je kan hier als sportminnende lezer gerust doen alsof je thuis bent, Cellie. Zelf zeg ik eigenlijk alleen ‘Vamos’ tegen sport als ’t over de Tour gaat, anders ferm foert, haha !

  4. Dwarsbongel

    Toch ook als Nederlander blij met Greg van Avermaet als Olympisch kampioen! Hoera en hulde! Zóver liggen onze landen en talen niet uit elkaar!
    En dank voor de link naar het Vlaams woordenboek, ik had kunnen weten dat het bestond, naast alle sites over Nederlandse streektalen.
    Ik vind je muzikale bijdrage prachtig, en misschien even traditioneel maar meer gewenst dan het martelen van stieren. Had die vent maar geen stierenvechter moeten worden, de stier heeft gewoonlijk geen kans en loopt de “stierenvechter” weinig risico…
    Dat verhaal over het autistische kind ontroerde me; ik ken er een paar, waarvan sommigen inmiddels het volwassen leven moeten betreden.

    1. ariadnesdraad Berichtauteur

      Ik was sport aan het ontduiken, toen ik Greg kampioen zag wezen in het nieuws ! Wat een kerel is ie, hé.*glundert* Vind ik overigens ook van Dumoulin, die na de breuk toch ook maar mooi op het Olympisch podium stapt. Hoera en hulde voor de lage landen, zeg ik ! Wat de matador betreft kan ik je volgen, maar mijn hart was in deze vooral bij die ouders : krijg ’t maar aangezegd :-(
      Ik heb een hart voor taal, – dus die link is graag geleverd. Ben nu op mijn beurt wel nieuwsgierig naar die Nederlandse streektaal linkjes, dus stuur maar door :-) Hou wel van die taalbanden die we hebben, boeiend …
      Ik wilde in dit overzicht een positieve noot, met een link naar mensen die van het leven een extra uitdaging meekrijgen. Zit mijn gammele motoriek natuurlijk voor veel tussen …

      Blij dat je het muziekje prachtig vindt : bedankt, Dwarsbongel !

  5. frederiqueswereld1f

    Hubbie is fan van sport, dus ook de OS. Helaas blijft ie niet altijd uit, de tv. Maar wij kijken verder wel gericht. Maar altijd het nieuws voor Hubbie. Ik betaal ook voor de Bieb. Tot 18 jaar is het gratis, daarna niet meer.

    Liefs Frederique

  6. Kakel

    Ik kan uuuuuren naar wielrennen kijken. Ben alweer aan het aftellen voor de Tour van volgend jaar (-:
    Dat stierenvechten anno 2016 nog gehouden mogen worden, is mij een raadsel.

  7. ariadnesdraad Berichtauteur

    Een stijldanske placeren in een arena lijkt me stukken leuker, maar wie ben ik ? Mijn sportweigerende inborst is vreemd genoeg verzot op de Tour, dus ik tel met je mee, Kakel. En dan hopen dat de lage landen het weerom zo goed doen, natuurlijk !

  8. Rietepietz

    De TV staat hier sowieso overdag nooit aan en de veelheid aan slecht nieuws stomp toch ook wel een beetje af dus we laten het niet allemaal doordringen tot het brein.
    Het ober bericht slurpen we op, en gelukkig kom je toch nog wel regelmatig mensen tegen die het hart op de juiste plaats hebben zitten.
    Het muziekje …..? niet helemaal mijn smaak , te druk maar je kunt het natuurlijk niet iederéén naar de zin maken, en dat hoeft ook niet!

  9. ariadnesdraad Berichtauteur

    Wat leuk dat je een reactie instuurt, al is het dan niet helemaal je ding. Dat kan natuurlijk, en volgende week staat er weer een nieuwtje ! Daarom ook kader ik de fragmentjes graag in wat tekst – een soort van joker, zeg maar :-) En het nieuws : alles in je opnemen kan niet, maar het goeie ook zien, al zit het wat in de verdrukking, is nog best leuk…

Geef een reactie

