A Tune To Stay For

Ik kan intens genieten van stilte.

Maar teveel ervan kan erg beklemmend zijn. Bij een huis-tuin-en-keukenklusje bijvoorbeeld kan een melodietje de vaart er inbrengen en -houden.  

Klussend heb ik dus altijd wel muzieknoten die het geluid van stilte doorprikken.

Om de boring tasks vooruit te laten gaan.

Want eerlijk is eerlijk : ik hou ook van schwung. Zal mijn mythologische connectie wel zijn, die toch een beetje een Zuiders temperament teweeg bengt. 

Prachtig is het als muziek ook wat stilte in zich draagt …

Dat gevoel had ik  onlangs – tijdens een HTK-moment – toen deze tune voorbij kwam zweven …

Ik mag dan geen Mister Dog zijn, mijn speurzin werd toch door dit instrumentaaltje geprikkeld.

Ik opende de jacht op de lyrics van dit mysterieuze lied, waarvan de wijs me maar niet los liet.

Zelfs mijn little grey cells  waren er weg van… Het zat in mijn hoofd.

Weer wat later ving ik een flardje tekst op, en zo kreeg ik een heus aanknopingspunt.

Uiteindelijk bleek Stay With Me van Lemon me in zijn ban te hebben. Hun groepsnaam mag dan al wat zuur zijn, wat ze ten gehore brengen is dat – naar mijn gevoel – allerminst.

Tot mijn blije verrassing maakten de jongens van Voice Male – ook bepaald geen zuurzakken – er met wat out of the box thinking een harmonieus klinkende cover van.

Het heeft iets. Het is voor één keertje moeilijk kiezen tussen origineel en bewerking …

En nu ik – in aansluiting met mijn vorige blogpost – toch reclame maak : deze twee groepen dragen het label Belgenland.   Als het goed is mag het ook gezegd !

Enjoy !

10 gedachten over “A Tune To Stay For

  1. Dina-Anna

    Als ’t goed is mag dat zeker eens gezegd worden… super!!! Ik doe zelf ook graag klusjes mèt ondersteuning van muziek, vooral bij het strijken… niet bepaald mijn favoriete bezigheid maar wat moet moet niet waar ;-)

  2. madddox

    magnifiek! stilte kan eens leuk zijn (ik heb ooit eens “echte” stilte ervaren in een verlaten uithoek van het land) kan zelfs zalig en verfrissend zijn, maar een wereld zonder muziek of zang zou toch ook maar povertjes zijn vrees ik!

  3. appelig

    Ik kende ze allebei nog niet, klinkt goed! TIjdens het boetseren gaat ook weleens de muziek aan als ik knetter word van al die gedachten in mijn hoofd. ;-)

  4. EsZ

    Ik kende dit niet, maar het klinkt goed, zeg!
    Ik heb meestal ook wel muziek op de achtergrond aanstaan.. Laatst zat ik in de auto vanaf mijn werk naar huis, na een vermoeiende slaapdienst en ik snapte maar niet waarom de rit zo lang duurde.. Bijna thuis kwam ik erachter dat de radio uitstond. Tsja, dat is saai!

  5. bea

    Mooi, twee verschilende versies maar beiden leuk om tehoren. En wat goed is mag gezegd worden, zeker als het over belgen gaat :-)
    Ik hou van stilte, zo af en toe, kan er echt van genieten. Dito voor muziek, dat vooral tijdens huishoudelijk werk, dan gaat het wat aangenamer vooruit ;-)

Geef een reactie

