Maravilhoso ! (Swoon 49)

De eerste swoon van 2017 alweer ! Een redactioneeltje ook nog.

Intenties

Maar, aangevuurd door de wondermooie commentaartjes, zal deze eerste zeker en vast niet de laatste wezen ! Ik heb errugg genoten van de reply op m’n Soft Sides in Superswoon-editie, dus neem ik hierbij de draad even enthousiast als eigenzinnig weer op. Schijnbaar m’n handelsmerk, en de grey ones werden/worden er veels te blij van. Voor grijze gannefjes – met de pet opzij  – doe ik wat, beste lezers.

Ze hebben niet de klagen, die cerebellumjes, en Ariadnesdraad evenmin !

Cijfertjes

Elke maand van 2016 raakte in het archief. Wat zeg ik, élke week :#droomdiewaarwordt. Goed voor + 50 postjes en dik 5000 views. Like(d)… A lot kennelijk, want de like-button werd smooth and swiftly aangeslagen.

In 2015 was de ratio columns/views nog 30/3000 – ter vergelijk. Met dank aan de Zwijmelclub, waar ik me als een vis in het water voel, stel ik vast dat afgelopen blogjaar een stuk lees-en schrijfgerichter is uitgedraaid.

Hoera ende joepie ! Niet alleen voor fijne lezers en #goudenreageerders, maar ook voor het inzicht, de humor, de kadrering en het afvlakken van menig scherp kantje die ’t mijzelf bracht.

Doel

Het doel voor 2017 : het stukjes totaal van Ariadnesdraad richting de 350 manoevreren – en vooral de tel niet kwijtspelen …

Mét esprit, een stevige snuif (zelf)spot en ‘er bovenstaand’, zodat jullie, beste lezers, een overview krijgen van de capriolen, waarop de wereld en niet in het minst m’n little grey cells zullen gaan broeden … De #SG17, Spreekwoorden en Gezegden van Carel, om maar iets te noemen.

Dat we er maar es goed om mogen gibberen ! Smering van ’t kraakbeen der pijne harten, immers.

Voor nu doe ik ’t nog maar efkes met glucosamine, lenige hersentjes en de uitslaande beentjes van dit danspaar, dat een heel eigen paso – of is het ’n seguidilla ? – ten beste geeft. Ma-ra-vil-ho-so, die souplesse. Ik kan niet anders dan Arturo Artus * bijvallen die stelt  : “… ich wollte, ich könnte es nur annahërnd so.” Einde citaat.

Vavavoem

Het blogjaar is geopend, beste lezers : met bling bling en vavavoem !

Voor meer zwijmelplezier, klik hier.

—————————-

*: Artus : één van de commenters op dit clipje.

6 gedachten over “Maravilhoso ! (Swoon 49)

  1. Marja

    Oef, een middernachtelijke verrassing met pit. Ik wist niet wat ik zag toen ik de pc vanochtend had aangezet. Hoorde je niet in bed te liggen? Blijkbaar lukte dat niet.
    Welkom in het nieuwe zwijmeljaar. Laten we er een muzikaal feestje van maken.

  2. dwarsbongel

    Dat is nog eens een ander, feestelijker feest dan een overdosis André Rieu met de feestdagen!
    Zo dansen zal mij nooit meer lukken sinds artrose intrede deed in mijn bestaan. Ach, wie geef ik de schuld? Het is gewoon ouderdommigheid, en dansles met een zo goed als vergeten vriendin die mij verweet uit de pas te gaan, terwijl ze bij de navolgende Country Line-dance, zonder mij, degene was met een geheel eigen choreografie… ;)
    Maar ook zij was bijna 20 jaar geleden al te oud voor de hier vertoonde capriolen, en met mijn lief van nu en al 16 jaar is een klein rondedansje samen feest genoeg!
    Glucodinges? Toch eens navragen bij mijn fysiotherapeuteraar…

  3. madddox

    ariadne, zooo blij dat ik je teruggevonden heb én dat je nog blogt!!
    later meer, nu eerst weer een beetje zoeken hoe alles hier marscheert,
    maar toch de cliché’s hé: zalige kerstbollen en gelukkige nieuwjaarwafels en alles is ok!

    sweets

Plaats een reactie